روز جهانی جنگ ستارگان STAR WARS و بزرگداشت میراث جرج لوکاس مبارک

جهان جنگ ستارگان آن قدر غنی و بی انتها است که کاوش کامل در آن غیر ممکن است. هر ساله در 4 می ماه را با نام روز جهانی جنگ ستارگان به مناسب خلق دنیای بی نظیر استاروارز جشن می گیرند. 

روز جهانی جنگ ستارگان STAR WARS و بزرگداشت میراث جرج لوکاس مبارک
نویسنده : عرفان فضلی

 

روز جهانی جنگ ستارگان STAR WARS و بزرگداشت میراث جرج لوکاس مبارک

 

فرنچایز جنگ ستارگان یا (جنگ های ستاره) یکی از تاثیر گذارترین دنیاهای خلق شده تا به امروز بوده است . دنیایی مملو از هر آن چیزی که همگان خواهان آن هستند. جهان جنگ ستارگان آن قدر غنی و بی سر و ته است که کاوش کامل در آن به معنای واقعی کلمه غیر ممکن است.

 

4 می ماه روز جهانی جنگ ستارگان شد؟

 

هر ساله در 4 می ماه طرفدارن این روز را به مناسب خلق دنیای بی نظیر جنگ ستارگان جشن می گیرند. این تاریخ به دلیل شباهت غیرقابل انکار کلمه معروف سری جنگ ستارگان یعنی ( MAY THE RORCE be with you ) به معنای نیرو با تو باشد، الهام گرفته و تبدیل به (MAY THE FOURTH) شد. و به این دلیل چهارمین روز از می ماه میلادی را روز جهانی استاروارز اعلام کردند.

مراسم یا جشن روز جهانی جنگ ستارگان برای اولین بار در سال 2011 برگزار شد و در پی این مراسم طرفداران در هر سنی در این مراسم حاضر شدند و با کاسپلی هایی از شخصیت های محبوب خود در سری فیلم های جنگ ستارگان دیدار و تقدیر از میراث بی نظیری که توسط جرج لوکاس در سال 1977 خلق شد. البته این روز تا کنون از سوی لوکاس فیلم و کمپانی عظیم دیزنی به رسمیت شناخته نشده و تنها با پابرجا بودن در دل میلیون ها طرفدار در دنیا است که به آن رسمیت دادند و از این تاریخ به عنوان روز جهانی جنگ ستارگان یاد می شود . در واقع یک ملت در پرچم و زمینی که به آن بشود گفت کشور ایجاد نمی شود، بلکه یک ملت درون قلب انسان هاست که شکل می گیرد و رشد می کند و تمامی طرفدارن از هر کشوری از هر نژاد و آیینی که باشند در دل خود زیر پرچم زیبا و پرافتخار استاروارز قرارخواهند گرفت و به ان رسمیت خواهند داد.

 

فروش کالکشن ها در روز جهانی جنگ ستارگان

 

در این روز خاص معمولا فروشگاه های دنیای کالکتیبل دست به off های سنگین برای محصولات اورجینال استاروارز می زنند که برای طرفداران این دنیا شباهت به روز بلک فرایدی دارد. و حتی خیلی از پلتفرم ها از این رو الهام گرفته و دست به تولید محتوا می زنند  و حتی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام بیشمار از هشتک های آن استفاده می کنند. این حقیقت غیرقابل انکار است که طرفداران استاروارز بیشتر از جمعیت یک قاره کامل هستند. همچنین در روز جهانی جنگ ستارگان فرصتی عالی برای فن های این دنیا ایجاد می شود که برای بار چندم به سراغ تماشای فیلم ها بنشینند و یا کتاب ها و کمیک های این مجموعه را بخوانند و  اطلاعات خود از این دنیای پهناور را گسترش دهند. البته به لطف دیزنی و سریال های عالی که اخیرا در بستر این دنیا روایت کرده است، طرفدارن می توانند به تماشای سریال ها هم بپردازند و با دیدن سریال های جنگ ستارگان لذت ببرند .

بعد از اکران نخستین قسمت جنگ ستارگان یعنی "امیدی تازه" محصول سال 1977 تا به امروز نه تنها از استقبال ان کم نشده بلکه هر روز بیشتر هم شده است و هر روزه طرفداران بیشتری پیدا می کند. حتی نسل جدید و کودکان را هم مجذوب خود می سازد. البته کاملا عادی است با وجود شخصیت های نمادین و بی بدیلی مثل : دارث ویدر ، لوک اسکای واکر، آناکین اسکای واکر و اوبی وان کنوبی ، پرنسس لیا ، هان سولو واقعا طبیعی است که برای همیشه این مجموعه در تاریخ بشریت ثبت شود و طیف گسترده ای از هواداران تا ابد در پی جاذبه جادویی آن اسیر باشند.

 

تأثیر روز جهانی جنگ ستارگان

 

روز جهانی جنگ ستارگان در پلتفرم های دیگر هم عالی عمل کرده است. زیرا در مراسم های خیریه  از آن استفاده می شود و به این سبب هزینه های زیادی برای کودکان سرطانی و بد سرپرست و یتیمان جمع می شود. حتی این رویداد مردمی و خودجوش به حدی در طی چند سال قبل عظیم بوده که توانسته توجه شرکت ها و سازمان ها و حتی دولت ها را هم جلب کند. به طور مثال در سال 2015 پارلمان بریتانیای کبیر روز 4 می را به عنوان روز جهانی استاروارز به رسمیت شناخت و در سال 2016 کاخ سفید آمریکا در ماه می پخش یک ویدیو پرزیدنت اوباما و بانوی اول وقت آمریکا میشل اوباما پیامی ویژه با موضوع جنگ ستارگان را به طرفداران ارائه دادند که باعث خوشحالی افراد زیادی شد.

همچنین روز جهانی جنگ ستارگان به بستری تبدیل شد برای ساخت و آزمایشات عناوین مختلفی از جنگ ستارگان و بهانه ای عالی برای انتشارش در این روز بخصوص مانند : واقعیت های مجازی ، بازی های ویدیویی و پارک های تفریحی مثل دیزنی لند و افتتاحشان در این روز بخصوص که به طرفداران اجازه کاوش بیشتر در این جهان بی حد و مرز را می دهد . علاوه بر این باید اشاره کرد فیلمهای استاروارز یک مذهب واقعی در دنیای واقعی خودمان هم ایجاد کرده است . مذاهبی به نام های جدای و سیت که به طور واقعی به نیرو ایمان دارند و ان را بی شباهت به (چی) در مذاهب و فرهنگ چین مقایسه می شود مانند (ییی و یانگ) چرا که نیرو در جنگ ستارگان متافیزیکی و جهان شمول است و در تمام موجودات زنده جریان دارد و هستی را یکپارچه و در تعادل نگه می دارد و ماهیتی عرفانی دارد.

جهان خلق شده جرج لوکاس کبیر با مضامین قهرمانی و قدرت روح انسانی و قدرت تکامل آن باعث الهام گرفتن نسل های زیادی در این 5 دهه اخیر بوده است. روز جهانی جنگ ستارگان به ما یادآوری می کند که چقدر تخیل و خلاق بودن در زندگی ما اهمیت دارد و بخش جداناپذیر از وجود انسانیت است. جایی که همه چیز ممکن است رخ دهد و هر اتفاقی هم ممکن است بیفتد و در عین تخیلی بودن فوق العاده واقعیت گرا است و هیچ وقت از حد جدیت خود پایین نمی آید . این روز به طرفداران یاد آور می شود که خلاقیت خود را شکوفا کنند و دنیا را شگفت انگیزتر و ماجراجویانه تر ببینید تا از زندگی روز مره خود بیشتر لذت ببرند. 

در نهایت تیم "کوهالین" این ابر روز را (روز جهانی جنگ ستارگان) به تمامی طرفدارن جنگ ستارگان در ایران و جهان تبریک می گوید و در دنیای استاروارز ما یک جهان و یک ملت هستیم.

در آخر از طرف تیم (GAP GAME) به طرفداران و بینندگان خود در اینستا و یوتیوب میگوییم : MAY THE FORCE BE WITH YOU  نیرو همراهتان .

0
تعداد نظرات
  نظرات

نظری وجود ندارد.

نام
ایمیل
عنوان
نظر
تصویر امنیتی
وارد نمودن کد

آخرین اخبار

شنبه 29 ارديبهشت 1403 0 دیدگاه
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 0 دیدگاه
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 0 دیدگاه