روز جهانی هری پاتر و سالگرد بزرگداشت نبرد هاگوارتز مبارک

2 می ماه روز جهانی هری پاتر نامگذاری شده است و یکی از معروف ترین و محبوب ترین دنیاهای خلق شده در ژانر فانتزی بی شک سری فیلمهای هری پاتر است. بعد از سه گانه ارباب حلقه ها، مجموعه هری پاتر پرچمدار ژانر فانتزی در سراسر دنیا است.

روز جهانی هری پاتر و سالگرد بزرگداشت نبرد هاگوارتز مبارک
نویسنده : عرفان فضلی
 

 

سالگرد بزرگداشت نبرد هاگوارتز و روز جهانی هری پاتر مبارک.

 

بهترین روز سال برای عاشقان فرنچایز بی بدیل HARRY POTTER .

 

یکی از معروف ترین و محبوب ترین و بی نظیر ترین دنیاهای خلق شده در ژانر فانتزی بی شک سری فیلمهای هری پاتر است و 2 می ماه روز جهانی هری پاتر نامگذاری شده است. 

ژانر فانتزی در اوایل قرن بیست و یکم یعنی سال های 2000 میلادی تا 2010 میلادی در اوج خود قرار داشت. در این یک دهه در سینمای هالیوود فیلمهای فوق العاده ساخته شد. که بعد از سه گانه محبوب ارباب حلقه ها ساخته پیتر جکسون در سال های 2001 الی 2003 میلادی ، این مجموعه هری پاتر است که پرچمدار ژانر فانتزی در سراسر دنیا است. در واقع هری پاتر تبدیل به سمبلی برای ژانر فانتزی در دنیا شده است و این ژانر را با هری پاتر می شناسند. 

 

داستان روز جهانی هری پاتر

 

سری فیلم های هری پاتر کار خود را در سال 2001 میلادی با سنگ جادو آغاز کرد و با یادگاران مرگ قسمت دوم در سال 2011 این مجموعه را تمام کرد. در واقع یک دهه بعد از انتشار قسمت اول هری پاتر در سال 2001 ، دیوید کامرون نخست وزیر وقت بریتانیای کبیر 2 می ماه را به دلیل بزرگداشت نبرد هاگوارتز که در کتاب اصلی در سال 1988 منتشر شد، انتخاب کرد و در نهایت این روز به عنوان روز جهانی هری پاتر در دنیا نام گرفت و به طور رسمی شناخته شد.

هر ساله دومین روز از ماه می را تمامی طرفداران فرنچایز هری پاتر جشن میگیرند و به این بهانه دوباره شروع به خواندن سری کتاب های هری پاتر نوشته جی کی رولینگ یا دیدن دوباره مجموعه فیلم های هری پاتر میکنند. تا هم لذتی دوباره ببرند و هم خاطراتشان را زنده کنند و همچنین این مجموعه دوست داشتی را زنده نگه دارند.

نگاهی به فیلم های هری پاتر

 

سری فیلم های هری پاتر در قالب 8 قسمت تولید و پخش شدند. در واقع از روی 7 جلد رمان هری پاتر اقتباس شده است. و با وجود عالی بودن و بی نظیر بودن فیلمها تمامی طرفداران معتقدند که سری کتاب ها فوق العاده بهتر اند و با سری فیلمهای برادران وارنر متفاوتند که البته درست است. اقتباس کار مشکلی است چون هر کس تصور ذهنی خود را دارد. وقتی رمان میخواند و مجموعه ایی که بتواند بیشتر خواسته های طرفداران یک مجموعه را راضی کند خیلی مشکل است. البته این مورد که سری کتاب های هری پاتر هر شماره یک سال را روایت میکند و فیلم های سینمایی فقط نهایتا دو ساعت فرصت دارند تا 1 سال را بازگو کنند کار بسیار بسیار مشکل تری است. ساخت از روی مجموعه کتاب هری پاتر در قالب یک سریال بسیار عاقلانه تر به نظر می رسد که البته این اتفاق قرار است به زودی رخ دهد و طرفداران را به دنیای جادویی بی بدیل رولینگ بازگرداند. با اشاره به اخبار در طی دو سال اخیر طرفداران میدانند که وارنر برادرز قرار است سریال 7 فصلی از هری پاتر را ریبوت کند.

  در هر صورت( تیم کوهالین ) این روز را به تمامی طرفداران هری پاتر در ایران و جهان تبریک میگوید.  

 

روز جهانی هری پاتر، فرصتی عالی برای جمع شدن دوست داران این دنیای جادویی دور هم است و دیدن دوباره فیلم های هری پاتر ، مجموعه ایی که بدون شک یکی از فاخرترین و برجسته ترین فرنچایز های جهان به شمار می رود.

 

0
تعداد نظرات
  نظرات

نظری وجود ندارد.

نام
ایمیل
عنوان
نظر
تصویر امنیتی
وارد نمودن کد

آخرین اخبار

شنبه 29 ارديبهشت 1403 0 دیدگاه
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 0 دیدگاه
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 0 دیدگاه